reklama

Spomienka na blízkeho, ktorého som nenašiel doma

Je piatok večer. Prechádzam sa aj so svojím psom Alanom po nočnom meste a pozerám na obrazce, ktoré vytvárajú svetielka z okien panelákov. Stále čakám, že padne prvá vločka snehu, ale márne. Na jasnomodrej oblohe zatiaľ nevidno ani hviezdy. Pomaly padá hmla na mesto a začína vládnuť kľud a ticho. Občas prejde okolo mňa niekto s kahancami v ruke, prípadne s malým venčekom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 

Jediné, čo možno vycítiť je kúsok melanchólie vo vzduchua blížiaca sa zima. Pomaly mi odmrzli prsty na nohách a teším sa nateplý čaj. Zavolám na Alana. S vrtiacim sa chvostom ku mne pribehne. Obajasa pomaly poberáme domov.

Otvorím dvere, celá rodina sedí pri stole. Mama sahneď spýta, či mi uvarí čaj. Vyberiem si zelený. Ten mám zo všetkých čajovnajradšej.

Na stole je zapálená sviečka, obložené chlebíčky. Voda načaj medzitým zovrela. Otec veľmi zhovorčivý nie je. Tak radšej pomlčíma nemám zbytočné komentáre. Mám takú povahu, že vždy poviem, čo nemám.Sestra ukazuje niekoľko nových zubov, čo jej narástlo. Ešte túto situáciunechápe a nepozná. Vlastne, ani ja som nemala možnosť ju doteraz vnímať,lebo vždy tu s nami bola starká. Tento rok tu chýba a na našom otcovije vidieť vnútorný nepokoj. Mama je ako vždy usmiata, plná láskya otvorená. Odpovedá na sestrine detské otázky a pomaly sa jej snažívystvetliť, čo sú to „Dušičky“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odrazu sa otec vytrhne z myšlienok a spýta sa nás, kedy sa konečne oblečiemea pôjdeme na hroby. Celý jeho „babinec“ sa rýchlo zdvihnea pooblieka. Dnes si dokonca aj malá Ivanka rýchlo natiahla pančušky. Užani zúbky tak neškerí, ale ponáhľa sa. Mama na ňu občas žmurkne alebo dvihnepalec hore, aby ju pochválila.

Otec odchádza a hlási, že nás čaká pred činžiakom. Mysa rýchlo doobliekame a ideme za ním. Celá cesta na hroby prebiehanezvyčajne potichu, jediné čo evidujem je naše teplo, ktoré vidím vo vzduchu,ktorý vyfukujeme.

Prídeme pred hrob našej starkej. Vtedy sa pozerám na nášhootca. Odrazu mu z očí tečie slza, no neprizná svoju bolesť. Vtedy všetcipochopíme ako veľmi ho to bolí. Ivanka vytiahne zápalky a zapálisvetielko, teda „žižu“ ako ju nazýva a opäť sa začne škeriť. Vtedy sa poprvýkrát otec usmeje, chytí ju na ruky a pozerá do svetielka na hrobe.Všetci pochopíme, že život ide ďalej a starká v našich spomienkachnikdy nezomrie.

Lenka Lukačovičová

Lenka Lukačovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka VŠ (kulturológia). So záujmom o fotografiu, umenie, hudbu a oblasť spojenú s týmito vecami. A samozrjeme aj o mojich kamarátov. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu